First Weekend of May Collection

In my last post I’d promised to write something more about my new collection “First Weekend of May”. It was created for the assignment for Bonnie Christine class on Skillshare “Surface Pattern Design 2.0: Design a Collection | Start a Career”. I’m a big fan of Bonnie artwork and teaching skills, I’ve written about her another class on my blog some time ago. This time the course was concentrated on creating a collection, and again I’ve learned a lot! We were asked to create the collection desription & mockups, so I will just repeat the process here, for anyone interested :)

W poprzednim poście obiecałam napisać nieco więcej o mojej nowej kolekcji “Pierwszy Majowy Weekend”. Stworzyłam ją jako odpowiedź na zadanie z kursu Bonnie Christine na Skillshare “Surface Pattern Design 2.0: Design a Collection | Start a Career“. Jestem wielką fanką prac Christine Forkner i bardzo lubię prowadzone przez nią kursy (o innym pisałam tutaj).

intro2-600x338

My collection was inspired by one of the first warm and sunny weekends in Poland, that I spent with my friends in the countryside. That’s why a collection’s name is “First weekend of May”! Colours and shapes of plants (mainly yellow dandelions and blooming trees) all around were my inspiration board, I was just sitting on the grass, sketching. To give you the overall mood here, I’ve prepared a little set of pictures, using photos from the web/from my camera. You can also see some of my sketches below.

Kolekcja została zainspirowana przez jeden z pierwszych ciepłych i słonecznych dni, który spędziłam z rodziną i przyjaciółmi na działce w zielonym Łysowie – stąd jej nazwa “Pierwszy Majowy Weekend”. Kolory i kształty roślin (głównie żółtych mleczy i kwitnących drzew) posłużyły jako podstawa szkiców, które rysowałam siedząc na trawie. Dla przybliżenia wiosennego nastroju zrobiłam mały moodboard ze zdjęć z mojego aparatu/z sieci. Zamieszczam również kilka szkiców :)

Moodboard

[Photo sources: 1. Link, 2. My pics, 3. Link, 4. My pics, 5. Link 6. Link]

sketches

In the previous post I’ve shown the collection in the first colour palette, but then I created a second one, which I like more – it’ s so warm and sweet. While creating the collection, I was concentrating on scale, hue and complexity of the patterns. Below is my collection with the story description!

W ostatnim wpisie można było zobaczyć moją pierwotną paletę kolorystyczną, którą potem zmieniłam na poniższą, która  bardziej mi się podoba – barwy są ciepłe i żywe, pasują do nastroju. Na potrzeby kolekcji połączyłam wzory w taki sposób, by różniły się skalą, barwą i złożonością. Opis kolekcji na poniższym obrazku jest po angielsku więc tłumaczę: “Kolekcja została zainspirowana pierwszym majowym weekendem, który jest symbolicznym początkiem sezonu grillowego w Polsce, kiedy to mieszkańcy miast ruszają na wieś, cieszyć się słońcem i przyrodą. Nizinne Mazowsze jest pełne zieleni, żółtych mleczy świecących wśród trawy jak małe słoneczka, i zapachu kwitnących drzew owocowych”. Nazwy poszczególnych wzorów – Łąka, Kwitnienie, Zarośla, Roślinna Mozaika, Kwietny Dywan, Pyłki, Lekki Wiaterek – nawiązują do tych skojarzeń.

1st weekend of may collection

Here are some mockups:

Tutaj kilka przykładowych zastosowań wzorów:

Room-mockup-1stweekendnotebooks-1stweekend poduchy-1stweekend

I’m very happy with the results and hope you like them as much as I do! Pattern close-ups will be soon uploaded to my main page, follow me :)

Przyznam szczerze, że jestem zachwycona moją nową kolekcją, mam nadzieję, że Wam również się podoba! Zbliżenia poszczególnych wzorów wkrótce będzie można obejrzeć na stronie głównej, trzymajcie rękę na pulsie! :)

P.S. If you want to join this class or other ones, with this link you’ll get one month of Skillshare membership for free. Enjoy! :)

P.S. Jeśli chcielibyście wziąć udział w tym lub innym kursie na platformie Skillshare, klikając w ten link możecie otrzymać darmowy miesiąc członkostwa. Korzystajcie :)

Leave a Reply

